8 Ağustos 2015 Cumartesi

Stajı Noktalarken...

Herkese merhaba !

Stajımı noktalamış olduğum için, bu yazıyı memleketimin toprağından yazıyorum sizlere...
Tüm staja dair düşüncelerimi, stajdan ne açıdan faydalar gördüğümü sizlerle paylaşmak istiyorum.

Öncelikle staj boyunca hem öğrendim hem de eğlendim. Öğrendiklerimi uygulama fırsatı bulduğum için de ayrıca çok mutluyum. Biyoinformatik gibi multidisipliner bir alanda, farklı dallardan insanlarla çalışmayı öğrendim. Ekip işinin kıymetini anladım. Mühendis olduğumdan dolayı bu alana daha da yoğunlaşmak istiyorsam İngilizce' mi geliştirmem ve bu alana yönelik kitapları okumam gerektiğini farkettim. Staj, benim için zorunlu bir staj değil de keyif alarak öğrendiğim bir kamp havasında geçti. Ahmet Raşit hoca ile birlikte istatistiğe, programlama' ya, genetiğe dair temel konulara değindik. Türkiye' de, bu alana yönelik yürütülen çalışmaların ne kadar az olduğundan dolayı da yakınıyorum ve bu alana yönelik bölümlerin açılmasını, yatırımlar yapılmasını istiyorum. Bu alana yönelik çalışanlar ise moleküler biyoloji ve genetik ya da bilgisayar mühendisliği çıkışlı insanlar. Ancak bu alanda, iki meslekten de çıkanların birbirine ihtiyacı var. Çünkü işin teorik kısmını bilenler genelde moleküler biyoloji çıkışlı insanlar oluyor ancak iş uygulamaya döndüğünde bilgisayarcılara da aşırı derecede ihtiyaç duyuluyor. Bu nedenle de biyoinformatik multidisipliner bir alandır.

Staj boyunca yaptığımız sunumların, özellikle benim kendimi ifade etmemde olan eksikliklerimi kapattığını düşünüyorum. Diğer arkadaşlarım da
sunumlarda aynı şekilde gelişim gösterdi. Meslek hayatında, yaptığımız sunumların çok işe yarayacağını düşünüyorum. Bizlere bol bol sunum yaptırdığı ve yapıcı eleştirilerde bulunduğu için Ahmet hocaya ayrıca teşekkür ediyorum.

Ayrıca, Türkiye' de, biyoinformatik alanında ilk hackathon' u 48 saat süreyle başarılı bir şekilde tamamladık. Gerçek insan genomu üzerine odaklandığımız bu hackathon' da 5 adet proje gerçekleştirdik. Okulda öğrendiğim tek düze ve ezbere dayalı programlama becerilerimi bu hackathon sayesinde bir tık ileri taşıdığımı düşünüyorum.

Staj hakkında genel olarak söyleyebileceklerim bunlar. Bilgisayar mühendislerine bu alana yönelmeleri için sesleniyorum. Çünkü gerçekten yeni ve gelişime açık bir alan. Kim bilir bu sayede bilime bir ucundan siz de katkıda bulunabilirsiniz.

Görüşmek üzere
Esen kalın, bilimle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder